Główna

Fan Experience

Lojalność wobec marki sportowej jest nieporównywalna do lojalności wobec jakiegokolwiek innego brandu. Siłę odczuwanych w tym przypadku emocji oraz poziom utożsamiania się z podmiotami sportowymi najlepiej oddaje pewne znane powiedzenie:

W życiu nie można zmienić dwóch rzeczy – matki i klubu, który się KOCHA!

Trudno wyobrazić sobie, aby konsument tak silnie identyfikował się z jakimś produktem, usługą lub firmą, jak kibic z klubem sportowym lub konkretnym zawodnikiem.

Dlaczego więc organizacje sportowe (kluby, ligi, związki) powinny dbać o lojalność kibiców w podobny sposób jak firmy troszczą się o lojalność klientów?

Z jednej strony jest to związane z szansami:

Możliwość względnego uniezależnienia przychodów od formy sportowej w danym momencie, a więc dążenie do tego, by kibice (a w związku z tym również media i sponsorzy) utrzymywali aktywne zainteresowanie zawodnikiem, drużyną, czy ligą, nawet w sytuacji, gdy poziom sportowy jest daleki od ich oczekiwań.

Cross-selling i up-selling, a więc zwiększenie potencjału sprzedażowego oferowanych przez organizacje sportowe produktów i usług, takich jak karnety i bilety na zawody, ale też stroje klubowe, gadżety itp. Zaangażowany kibic jest skłonny do kupna wejściówek na lepsze (droższe) miejsca w hali lub na stadionie. Chętniej też korzysta z gadżetów oraz zakłada różnego rodzaju elementy garderoby nawiązujące do barw klubowych, niekoniecznie ograniczając się przy tym do symbolicznego szalika.

Z drugiej strony pojawiają się zagrożenia związane z podejściem do spędzania wolnego czasu:

Alternatywne sposoby na zagospodarowanie wolnych chwil, związane np. z rozwojem elektronicznej rozrywki jak VR, czy popularyzacja platform VOD.

U części osób, nawet po zakończeniu pandemii, przez dłuższy czas może utrzymywać się obawa przed uczestniczeniem w zgromadzeniach, w imprezach masowych.

Kibic to też klient !

A lojalny klient to ambasador marki. Tym bardziej klient, który kieruje się emocjami i sentymentem.

Lojalny, zaangażowany kibic, które czuje więź z drużyną, który ma pozytywne doświadczenia z wizyt w hali lub na stadionie, który z dumą posługuje się obrandowanymi gadżetami, który w pracy i przy kuchennym stole opowiada o ligowych lub pucharowych rozgrywkach to najlepszy ambasador. To też najskuteczniejszy sprzedawca, który przyprowadzi na mecz kolegów i partnera/partnerkę, a pasją zarazi dzieci.

W Laboratorium Doświadczeń pomożemy klubom, ligom i związkom zrozumieć ich kibiców. Poznać grupę docelową tak jak robią to firmy, ale z uwzględnieniem specyfiki tej szczególnej relacji.

Wiedza o kibicach ułatwia rozmowy z potencjalnymi i obecnymi sponsorami i partnerami. Umożliwia także samej organizacji podejmowanie właściwych decyzji.
Pomożemy opracować segmentację fanów, odkryć to co w relacji z danym podmiotem sportowym może być dla nich efektem WOW oraz zrozumieć jakie blockery zniechęcają kibiców do interakcji i udziału w zawodach.
Zidentyfikujemy stereotypy związane z daną dyscypliną sportu i jej pasjonatami oraz wesprzemy w stworzeniu planu walki z tymi niesprawiedliwymi lub nieaktualnymi.

Podsumowując:

wraz z naszymi partnerami zbudujemy strategię zarządzania doświadczeniami kibiców.